Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
kage
|
Geplaatst: Wo Nov 14, 2007 9:20 pm Onderwerp: Suse 10.3 en Amarok die pauzeert na ieder nummer |
|
|
Dag!
Heerlijk die extra snelheid bij het opstarten van Opensuse 10.3.
Wel vreemd is dat mijn Amarok keurig alles afspeelt (na de 1 click install ) maar op pauze springt na elk afgespeeld nummer. Je moet dan handmatig het volgende nummer kiezen terwijl ik gewend ben dat hij gewoon doorspeelt.
Allerlei instellingen in Amarok zelf gwijzigd en weer teruggezet maar niets helpt tot nu toe.
Wie herkent dit en heeft mogelijk een oplossing?
groet
kage |
|
Terug naar boven |
|
|
ASUSfreak
|
Geplaatst: Za Nov 17, 2007 6:59 pm Onderwerp: |
|
|
Nu ga je denken, eindelijk er heeft iemand gereageerd en de oplossing is nabij, maar helaas...
Zelf ben ik maar een beginner met Linux, maar ik heb dus hetzelfde probleem. (Kwestie omdat je vroeg: Wie herkent dit probleem.)
Ook in 10.3 _________________ Mvg ASUSfreak
ASUS A6Vm, XP, openSUSE 11.0 KDE
GeForce 7300 256Mb TC
2Gb DDR2 533MHz
120Gb HD (90 XP, 30 KDE) |
|
Terug naar boven |
|
|
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Zo Nov 18, 2007 12:06 am Onderwerp: |
|
|
Welke backend gebruiken jullie in Amarok?
Ik zou de xine-engine van Packman gebruiken, die werkt het beste.
En dan het liefste in combinatie met Amarok van packman of die van Guru.
Packman kun je activeren bij de gemeenschapsbronnen van de softwaresectie van yast. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
|
kage
|
Geplaatst: Ma Nov 19, 2007 8:56 am Onderwerp: |
|
|
Rinse schreef: | Welke backend gebruiken jullie in Amarok?
Ik zou de xine-engine van Packman gebruiken, die werkt het beste.
En dan het liefste in combinatie met Amarok van packman of die van Guru.
Packman kun je activeren bij de gemeenschapsbronnen van de softwaresectie van yast. |
Wederom dank Rinse!
Dat was idd de oplossing
Dank voor je reactie ASUSfreak! Het gaf me idd het idee dat het niet helemaal aan mij alleen lag.
Werkse iedereen vandaag!!!
Groet
kage |
|
Terug naar boven |
|
|
ASUSfreak
|
Geplaatst: Di Jan 22, 2008 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Bij mij werkt het in ieder geval nog niet.
Ik heb ook de Packman's toegevoegd (2 verschillende)
En bij Amarok, Xine en Xine-engine is zo goed als alles ervan installed.
En toch pauze na elke song.
Ik stel voor om alles ervan te verwijderen via Yast, te rebooten en dan alles via Yast opnieuw installen: maar kan je dan JUIST zeggen welke dingen ik moet aanvinken, want er zijn er veel waar xing in voorkomt enz... _________________ Mvg ASUSfreak
GeForce 7300 256Mb TC
2Gb DDR2 533MHz
|
Terug naar boven |
|
|
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Di Jan 22, 2008 12:43 pm Onderwerp: |
|
|
Nou, je moet amarok van packman of guru nemen (guru is sinds 10.3 samengevoegd met packman), en libxine1 van packman.
Je zegt dat je alles van xine hebt geinstalleerd.
dat hoeft niet: enige wat van belang is van welke aanbieder jouw xine afkomstig is.
Die van suse is beperkt ivm patenten en dergelijke, die van packman niet.
Verder kan de amarok-versie van suse niet overweg met xine van packman, dus bij dat programma moet je er ook voor zorgen dat je niet de suse-versie installeert. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Elve
|
Geplaatst: Di Jan 22, 2008 1:59 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet hoe je een nummer laat spelen, maar al de nummers van een album moeten natuurlijk wel in een afspeellijst staan.
Als je direct vanuit de collectiebrowser een nummer afspeelt, stopt 'ie idd. na één nummer. _________________ Sinds 10-2006 eindelijk overgestapt op Linux (inmiddel OpenSuSE 10.3 op Pentium 2 en op Athlon XP).
Enige ervaring met PHP, opzetten van webserver, compileren kernel, oudere hardware, KDE 4, Xorg 7.3, allemaal onder SuSE.
Inmiddels professioneel (lees: betaald) PHP-programmeur. |
|
Terug naar boven |
|
|
ASUSfreak
|
Geplaatst: Za Jan 26, 2008 8:49 pm Onderwerp: |
|
|
Kan je dan kiezen om enkel Packman te gebruiken?
Want Yast checked toch én de DVD én Internet én wat al op HD staat.
Dus nu packman en xine intypen, alles verwijderen, en dan enkel Amarok en libxine1 installeren. Maar hoe weet ik dus of hij enkel van Packman download? Want die updater van Suse staat er ook bij bij die bronnen geloof ik (zit nu in XP te werken) _________________ Mvg ASUSfreak
GeForce 7300 256Mb TC
2Gb DDR2 533MHz
|
Terug naar boven |
|
|
Elve
|
Geplaatst: Za Jan 26, 2008 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
In het pakketbeheer kun je amarok opzoeken en dan de eigenschappen bekijken. Daar kun je ook de versie's bekijken.
Yast kiest trouwens altijd de nieuwste versie van amarok en dat is bijna altijd de Pacman versie.
Behalve bij mij omdat ik de repo voor de nieuwste KDE programma's heb toegevoegd waardoor die van SuSE nog nieuwer is dan die van Pacman _________________ Sinds 10-2006 eindelijk overgestapt op Linux (inmiddel OpenSuSE 10.3 op Pentium 2 en op Athlon XP).
Enige ervaring met PHP, opzetten van webserver, compileren kernel, oudere hardware, KDE 4, Xorg 7.3, allemaal onder SuSE.
Inmiddels professioneel (lees: betaald) PHP-programmeur. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Za Jan 26, 2008 10:13 pm Onderwerp: |
|
|
ASUSfreak schreef: | Kan je dan kiezen om enkel Packman te gebruiken? |
Volgens mij kan dat niet met yast (met smart kan dat wel, daar kun je aangeven welke bron de voorkeur moet hebben)
Je kunt wel pakketten op slot zetten (klik net zolang op het vinkje ernaast, totdat die in een slotje verandert), zodat die niet door een update oid worden vervangen door andere versies buiten je wil om.
Als je dan later een nieuwere amarok wilt, dan klik je net zolang op het vinkje (slotje in dit geval) totdat die in een zwartgroene Z verandert _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
|
|