AllesLinux Forumindex AllesLinux
Het forum van AllesLinux.com.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Linux en onbereikbare BIOS

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henk2011

BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2012 9:41 pm    Onderwerp: Linux en onbereikbare BIOS Reageren met citaat

Onlangs kocht ik voor een redelijke prijs een computer die in gebruik was geweest bij een technische hogeschool. De netwekbeheerder van deze school heeft zijn werk echter goed gedaan en de toegang tot de Bios volledig'dichtgetimmerd'' Het is niet mogelijk om via de Bios de CD rom te benaderen en er kan dus ook geen andere software worden geinstalleerd. Verder werkt de computer prima met het geinstalleerde Windows.
Ik kan dus ook geen Linux installeren. Mijn gedachte is nu om een andere harde schijf te gebruiken en daar Linux op te zetten en deze schijf daarna in de boven beschreven computer in te bouwen.
Kan dat zondermeer? Ik zie zelf zie geen belemmeringen maar heb geen ervaringen hiermee en ook geen tweede computer waarmee ik mijn voornemen kan uitvoeren.
Ik heb dus de hulp van derden nodig en wil graag eerst weten of mijn voornemen realistisch is
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rinse
Crewlid

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2012 12:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt meestal de bios resetten door de knoopbatterij op het moederbord even te verwijderen en terug te plaatsen.

Verder zou je plan wel moeten kunnen lukken.

suse kent overigens ook de mogelijkheid om vanuit Windows de installatie te starten.

Geen idee of daarmee ook de bootoptie van de bios wordt omzeilt.

Maar wellicht het proberen waard.
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2012 10:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Rinse schreef:
Je kunt meestal de bios resetten door de knoopbatterij op het moederbord even te verwijderen en terug te plaatsen.
Soms moet je na het verwijderen van de knoopcel ook nog twee puntjes op het moederbord met een schroevendraaiertje kortsluiten (dat staat bij de knoopcel op het moederbord aangegeven). Of anders een dag zonder knoopcel laten liggen.
Terug naar boven
Henk2011

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 7:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

delte
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    AllesLinux Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: