Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ronwessels
Geregistreerd op: 27 Nov 2007 Berichten: 102 Woonplaats: Heerhugowaard
|
Geplaatst: Wo Dec 19, 2007 11:04 am Onderwerp: Is er een (opensuse)linux tegenhanger van dreamweaver? |
|
|
Ik gebruik Dreamweaver (hierna DW) om mijn sites te onderhouden. Het grote voordeel van DW vind ik de manier waarop je sites kunt managen. Het starten van een site is eenvoudig. Automatisch worden bestanden geupload e.d. Het testen gaat ook gemakkelijk.
DW moet ik echter via xp doen. Hier is verder niets op tegen, maar uiteindelijk wil ik van windows xp af. Heeft iemand een idee? _________________ Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man schweigen (Wittgenstein 1921). |
|
Terug naar boven |
|
|
Rinse Crewlid
|
Geplaatst: Wo Dec 19, 2007 11:43 am Onderwerp: |
|
|
ik maak zelf mijn sites met joomla. Maar da's een CMS-systeem, geen html-editor zoals dreamweaver. _________________ Help mee om KDE 4.7 in het Nederlands of Fries te vertalen!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Meneer Jansen
|
Geplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:40 pm Onderwerp: |
|
|
NVU. www.nvu.com |
|
Terug naar boven |
|
|
Lexie
|
Geplaatst: Do Dec 20, 2007 12:26 pm Onderwerp: |
|
|
- Bluefish (Wel wat technisch, voor mij. Is er niet zoiets als Bluefish voor Dummies...? )
- En zoals gezegd, NVU (Mijn ervaring is dat je daarmee vrij snel uit de voeten kunt).
- Quanta Plus, zelf nooit mee gewerkt.
- Mozilla Composer, ben ik zelf ook niet bekend mee.
In hoeverre het exact tegenhangers van Dreamweaver zijn weet ik niet, want ik heb nooit het voorrecht gehad daarmee te mogen werken. Nieuwsgierig naar Dreamweaver ben ik eigenlijk wel.
Je moet ze maar even uitproberen. Ben benieuwd wat je het prettigst vindt werken. |
|
Terug naar boven |
|
|
zadeko
Geregistreerd op: 24 Nov 2005 Berichten: 112 Woonplaats: Oude Bildtzijl
|
Geplaatst: Vr Dec 21, 2007 9:29 pm Onderwerp: |
|
|
Er is gewoon geen goede tegenhanger. NVU is niet te vergelijken met DW.
NVU wordt volgens mij ook niet meer onderhouden. Ik zie althans nooit vernieuwingen.
Alles wat wordt aangedragen als vervanger zal je tegenvallen. Ik heb ze zoals hier genoemd geprobeerd maar niks is wysiwyg. _________________ SuSe10.1 / 10.2 / 10.3 / 11.0 KDE 3.5.7/4.0 |
|
Terug naar boven |
|
|
|